Ändring.

En av mina vänner ska bli läkare, en annan kines och en tredje tysk.

En har kommit in på läkarprogrammet så han kommer springa runt och lyssna folks ryggar och skriva oläsliga papper, en kommer åka till Kina för att studera i ett år för att läsa oläsliga tecken och en ska flytta till Tyskland och lyssna på ett språk som är gräsligt.
I samma veva kommer jag hem till Sverige. Alla gör en ganska stor omställning i livet.

Jag sitter fortfarande kvar på kontoret. Jag slutade 16:00, men jag har suttit kvar på kontoret och degat. Jag orkar inte åka hem eftersom jag inte har något att göra hemma. Visst hade jag kunnat åkt hem och tittat på West Wing men jag valde att slösurfa och spela lite spel på nätet - dvs ta upp bandbredd för resten på kontoret. Mouhahaha..
Nu har jag varit på kontoret i 12 timmar.

Jag är hungrig men jag bävar inför den stund vi ska besluta om vad vi ska äta.
Den frågan kommer varje kväll och med tanke på att matlagningsmöjligheterna i lägenheten vi har är smått begränsade (två kokplattor som sitter med en sladd i väggen) och att gå ut på restaurang är dyrt.
Det som är ännu jobbigare är att när man väl har beslutat var man ska äta någonstans så ska man bestämma vad man ska äta. Det är ett eldprov varje middag. I-landsproblem ännu en gång.


/c - "Daylight come and me wanna' go home"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0