Homeward Bound

"Välkommen till servicetelefonen, du pratar med Christian."

Och sen kan vad som helst ske. Någon är missnöjd med hotellet / hotellrummet, någon vill boka sig på utflykt, någon vill resa hem tidigare, någon har haft inbrott, någon har förstört hotellrummet, någon har blivit våldtagen, någon är från danmark och är full, någon är från stockholm och är dryg, någon är från norge och har ingen pejling på läget överhuvudtaget.

Det är ett äventyr att svara i den här telefonen. Trots att många av samtalen handlar om samma saker kan det då och vara en (norsk) röst i andra änden av luren / headsetet som säger något som man inte riktigt är beredd på.
Och detta har jag hållt på med i nästan ett år nu. Inte undra på att jag är trött på det.

Jag ska hem till hösten. Hem till Sverige och Estocolmo.
Just nu söker jag jobb. Jättesöker jobb. Någon som har ett receptionistjobb på en schysst hotell i Stockholm till övers kan ni ju liksom säga "hej, halå, här haru'!".

Jag är klar på Kreta. Hem till höst och kyla. Man tröttnar lite på att det är +35°C kl. 20:00 - varje dag.


/c - Simon says: "Garfunkle some Art!"

Kommentarer
Postat av: Mr.K

Bra blogg :)

Ha de bra!

2008-08-21 @ 14:19:41
URL: http://kimmen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0