Recap.

Sen jag senast skrev har det hänt ganska mycket

Jag har:
- åkt hem till Sverige.
- varit på två arbetsintervjuer.
- upptäckt världens roligaste TV-program; Whose line is it anyway?. Fantastiskt kul. Jag har skrattat så mycket att jag har träningsvärk i ansiktet.
- haft sönder min sladd till basen.
- köpt en ny sladd till basen.
- sagt upp mig.
- fått nytt jobb (!).
- dragit på mig en förkylning.


Just nu sitter jag framför datorn - jo, det är sant - med Hjalle & Heavy i hörlurarna och väntar på att klockan ska bli så pass mycket att jag kan gå och duscha. Jag ska flyga tillbaka till Kreta 08:25 och som vanligt har inte gått och lagt mig. Det gör jag aldrig när jag reser tidigt - det blir bara jobbigt att gå upp tidigare än en hantverkare. Jag sover då istället på flyget. Saken är den att när jag har suttit här har jag insett att jag har blivit förkyld och ganska kraftigt också. Just nu mår jag faktiskt inte särskilt bra. Jävla Sverige att vara kallt. Dock kan jag nog inte vara hemma från jobbet när jag kommer tillbaka eftersom vi redan har kort om folk. Jag ser dock inte fram mot att jobba i morgon (måndag) då jag troligtvis kommer att må ännu sämre.
Med facit i hand kanske det hade varit bra att sova men för det första visste jag inte det innan jag bestämde mig för att vara vaken och för det andra är det lite sent för att göra det nu. Försök själva att sova tre timmar för att sen gå upp när ni är förkylda. Det kommer gå åt helvete om jag somnar. Istället ska jag nu titta på Whose line is it anyway? tills det är dags att duscha. Det programmet rekommenderar jag starkt, kolla gärna lite på youtube. Ni kommer inte ångra er.

Ja just det; jag har ju fått ett nytt jobb.
Som jag skrev har jag varit på två anställningsintervjuer, men de var båda på samma hotell. Hela anledningen till att jag åkte hem till Sverige var just för att gå på intervju. Och nu när jag fick jobbet som receptionst på ett av Stockholms tuffaste hotell kan ni förstå att jag är fantastiskt glad. Woho! ..typ.

Jag kommer då hem till Sverige i slutet av september / början av oktober för att börja på ett nytt jobb och bli förkyld igen. Det känns jävligt bra.
Ja.. eller.. alltså.. inte att bli förky..
Ni fattar.

Just nu är det +10°C ute. På Kreta kommer jag mötas av +30°C. Min kropp kommer att spotta mig i ansiktet (..hur det nu går till) och ifrågasätta; "hallå, vad fan?! bestäm dig, din rövhatt!". Sen kommer den bli sur och grining och tjurig och putt och sätta sig på tvären och allt annat man gör när man är lite missnöjd och säga: "bråkar du med mig bråkar jag med dig. du gillar när det är varmt säger du? vad säger du om lite feber?! hahahah! så går det! jävla rikspucko.".
Efter en viss tid kommer den att ge sig och släppa på temperaturen och vi kommer att få jobba på vår relation i några dagar innan vi är i synk igen.

Sen har jag sett att det är några få som har lämnat en liten kommentar till några olika inlägg. Sånt tycker jag är jättekul. Barnsligt kul. Jag får då bekräftelse på att någon läser det jag skriver och jag känner mig viktig och inflytelserik och lyssnad på. Det är en rolig stund på dagen när jag läser det. *fniss*


Jaja, nu ska jag titta på mer av det roliga TV-programmet.
Om du inte förstår vad jag menar måste du lära dig att inte skumläsa så förbannat mycket.
Latmask.



/c - ont i halsen och snor.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej!!!!

Kul att läsa i din blogg.

Men ännu roliagre att höra att du kommer tillbaka till Sverige igen...!!!

Hör av dig!!

Kram

2008-09-01 @ 19:50:19
Postat av: Jessica

Vad tycker du om blogg.se's nya hemsida?

2008-09-01 @ 19:51:43
URL: http://silverstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0