Tid.

Jag har köpt nya glasögon.
De är snygga. Som fan.

Det som är lite roligt är det här med pris och tid på glasögon i Grekland respektive Sverige.
Om du ska köpa glasögon i Sverige kan priset för bågar + glas springa upp mot 7000:-. Plus det tar det cirka en vecka att få glasögonen.
Här nere fick jag ett par designerbågar (tydligen) med glas och allt för 260€.  Men det roliga är att jag fick dem på ungefär två timmar. Två timmar vs. en vecka..

Å andra sidan..

Jag var på polisstationen med en gäst som hade råkat ut för lite trubbel. En polisrapport blev skriven (bara det tog två timmar) och vi bad sen efter en kopia. Det gick tyvärr inte och vi var tvungna att vänta en vecka för att få en kopia på polisrapporten som polismannen hade i handen. Vi stod ca 3 meter från en kopiator men polismannen skakade på huvudet och ryckte lite grekiskt på axlarna och sa; "Nej, det går bara inte. Kom tillbaka nästa vecka. God Jul och så vidare*.."

Allt är väl relativt.

I övrigt har jag skrivit hem och förklarat att jag har köpt nya glasögon. Jag har sänt en bild på ett par som liknar de jag köpt och det jag fick som svar från min mor var:
"Har du köpt gröna glasögon...? "
Hon blev nog lite förvånad.


/c - Ögonorm


* Meningen kan vara omskriven / redigerad i efterhand för att bättre passa in i sammanhanget.

Kommentarer
Postat av: Emelie

HAR du köpt gröna glasögon!?

Lägg upp bild då, kom igen =)

2008-08-27 @ 11:31:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0