Blandskiva.

Jag har en idé.

Man ska på alla pendeltåg, bussar och tunnelbanor gå runt till de som sitter med någon slags musikspelare i öronen (inte hela spelaren såklart - hörlurarna ska ju sitta där) och fråga vad de lyssnar på för låt. Sen ska man samla alla dessa låtar på en blandskiva och ge ut. En dubbelskiva kanske det måste bli, eller trippelskiva.
Eller varför inte månadens dubbelskiva?
Man samlar låtarna månadsvis, så att man får en ny skiva varje månad.
Då kanske man kan skönja ett mönster i människors lyssningsvanor. Det vore intressant.

Sen måste man ju ha ett klatchigt namn på det.
Kommunaltrafiksmusik, kommunalmusik, pendellåtar, MpT-centralen.. eller något liknande.
Har ni tips på namn kan ni ju skriva det.
Så kan SL sälja dem till något schysst pris och få intäkter till klottersanering osv.

Det kan nog bli en salig blandning av musik.


/c - potpurri.

Kommentarer
Postat av: Cheri

Riktigt bra idé måste jag säga!



Ytterligare tips på namn:



UNDERGROUND- The (definitive) collection.

The sound of the underground.

* Pendelplattan Volym 1



Varför inte ha det som bisysselsättning?

2008-11-29 @ 13:19:48
Postat av: Anna Ejemo.

drog på smilbanden DUKTIGT när jag läste ditt inlägg. underbar tanke. och: 'the sound of the underground' som tipsas om ovan är nog de bättre namnet ;D

2008-12-01 @ 03:32:40
URL: http://annaejemo.blogspot.com
Postat av: Richard

Du måste ju ha varit så sjukt mobbad under lågstadiet..



Läs igenom din mpt centralen blogg igen med liite mer själv-distans så kommer du se hur mobbat det är...

hahahaha

du lär ta bort inlägget när du förstår vad jag menar.. hahahaha

2008-12-16 @ 21:04:37
URL: http://www.sämstablogghunter.com
Postat av: THISISNTME

Säga vad man vill om dig, min gamle vän, men du är fanimej värre än jag på att leverera ohyggligt långa inlägg.

Det är inte lite cudos över den saken.

2009-01-07 @ 11:34:05
URL: http://www.THISISNTME.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0