NASA sends probe to Uranus - everybody giggles.

Ibland funderar jag.
Det kan vara på tåget till jobbet.
Eller när jag inte kan sova.
Till och med när jag tittar på TV.

Och det är på vad jag ska skriva här.
Jag kommer på en massa bra saker.
Men sen glömmer jag bort allt. Så när jag ska skriva så kommer jag inte på något alls.
Dock har jag listat ut att jag tycker att det är riktigt lustigt att beskriva människor.
Så jag tänkte bara beskriva lite personer - rätt ur min fantasi.
(Disclaimer: Any resemblance to real persons, living or dead, is purely ficitional.)

Peter Björnholm:
Är besatt av tanken att det kanske finns spöken som ser honom dygnet runt, anser att tandborstning inte egentligen måste göras varje dag och är SM-mästare i kollegieblocksstapling.
Ringsignal på mobilen: Haiducii - Dragostea din tei.

Kicki Stenlund:
Tror på tomten men inte på månlandningen, har en månstaty på tomten och hävdar stenhårt att Hjalle & Heavy inte fångandes in i TV4's På Rymmen för att de var så "bra TV".
Ringsignal på mobilen: En röst som säger "Hey you! Your phone is ringing! Pick it up! Helloooo?!"

Jonas Fagerwall:
Menar att han är hälften svensk, hälften schweizare och en sextondel kanadensare och blir fly förbannad när man påpekar problematiken i hans matematik. Är beroende av att smälla bubbelplast.
Ringsignal på mobilen: Dallas Theme

Vincent Roberto Rodruigez:
Är en person som ställer sig upp på pendeltåget nästan direkt efter stationen innan den han ska av på "för att vara säker att han kommer av". Är skitbra på att lista ut hur folk ser ut på riktigt när Efterlyst har pixlat sönder ansiktet på dem.
Ringsignal på mobilen: Ny varje vecka. Jamba.se's bästa kund.

Bo Norlin:
Äter sitt eget snor.
Ringsignal på mobilen: Galenskaparna & Aftershave - Gött å leva

Anders "Dojan" Björkqvist:
Luktar alltid lite som det gör inne på ett tatueringsställe - trots att han inte har någon tatuering. Och är skitkass på att rita.
Prenumererar på Se & Hör bara för att kunna säga intressanta saker på gratisfester.
Ringsignal på mobilen: Daddy Yankee - Gasolina

Petter Niklasson:
Har hela sitt liv velat göra ett namnbyte.
Ringsignal på mobilen: Ett ljud som låter som polisens komradio.

Ann Ahl:
Har även hon hela sitt liv velat göra ett namnbyte.
Ringsignal på mobilen: Jamba. Även här.

Josef Filipsson:
Skrattar tyst för sig själv när han hör namnet "Fritzl" men får dåligt samvete för att han kommer att tänka på det hemska Fritzl har gjort, kommer på sig själv att han får dåligt samvete över sig själv och förbannar sig själv över att han gör så att han själv får dåligt samvete, börjar då förbanna sig själv över att han pratar med sig själv för det är ju bara löjligt och dumt.. och sitter sedan så fram och tillbaka i ca 5 minuter innan han tappar verklighetsuppfattningen och fortsätter med sin rubickskub han har hållt på med i fyra månader. Är lite för lång för att ha den frisyr han har.
Ringsignal på mobilen: Tappade sin mobil på en flakmoppe i Simrishamn för några år sedan - han har inte velat inse det än för då får han så mycket skit av sig själv för att han är så klantig..

Gunilla David:
Har aldrig riktigt förstått varför hon heter ett förnamn till efternamn. Tycker det är skitkul att när någon berättar en historia, fråga frågan till de andra som lyssnar: "Vet du mer? Har du bilder? Mejla eller skicka MMS till 71000". Är även livrädd för att andra ska höra när kisset skvalar i vattnet när hon är på toa.
Ringsignal på mobilen: Nokia Tune

Jerry Pärsson:
Tycker det är skitkul när det skvalar och krystar extra hårt så det ska låta så mycket som möjligt.
Ringsignal på mobilen: Ronny & Ragge - Köra fort som fan



Jag kanske uppdaterar i senare blogginlägg med lite fler personer.
Mobilsignalen säger ganska mycket om en person, ellerhur?

/c - insiktsfull och utsiktslös.

Kommentarer
Postat av: Cheri

Du är som sagt våldsamt tokrolig! :)



Jag tycker att du ska utveckla dessa personer och skriva om deras liv och medvetenheten eller ovissheten om varandras existens, men ändå kanske deras betydelse för varandra i livet. Tycker att det är underhållande att läsa det du skriver.



Knäppgök;)

2008-11-13 @ 20:56:22
URL: http://cheribrundin.blogg.se/
Postat av: maria

Jag har ett förslag på namn, som faktiskt är på riktigt. Lars Nopp :). Hörde det i ett utrop en gång.



2008-11-15 @ 15:33:15
URL: http://mariaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0