Absolut Svensk.

Idag har jag gjort något otroligt svenskt.
Det är något som görs över hela världen men som ursprungligen är från vårt kära Svea Rike.
Jag är stolt svensk när jag gör det.
Jag står med blicken i fjärran, drömmandes bort till de mörka svenska urskogarna, de porlande glasklara bäckarna, de gyllene rapsfälten, skärgårdens alla små kobbar och skär, barn på skolgårdar och i lekparker och föräldrar i trängsel på tunnelbanan. Människor som står i kö, som står i vägen och som allmänt bara står i.
Nubbe, sill och potatis, midsommarstång, bag-in-box och ångest. Sverige..

Och varför började min patrotiska ådra plötsligt göra sig påmind?

Jag har..
byggt IKEA-möbel.




Detta är Benno.
Jag har byggt honom.

Kommentarer
Postat av: Cheri

Visste inte att du var så händig... ;)

2008-10-14 @ 16:16:25
URL: http://cheribrundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0