Sådärja.

Då har jag gjort om lite på bloggen.
Jag har stört mig lite på det däringa gröna blommönstret ett tag nu.
Äntligen har jag haft photoshop, en ftp, lite fritid och kreativitet samlat på en och samma tidspunkt.
Och som vanligt har jag suttit på natten och jobbat. Jag har alltid arbetat bäst på natten.
Många bra idéer och projekt har skapats och genomförts på natten.

Så..
Vad tycks?
(ser ni ingen skillnad mot förut, prova att uppdatera sidan)



För att totalt byta ämne tänkte jag skriva lite om en sak som jag gjorde när jag var liten. Efter att jag (försiktigt) berättat för min omgivning om min last har jag insett att jag inte är så ensam om den. Tydligen är det ganska vanligt att folk har gjort samma sak som jag - dock med mindre variationer.

Min familj bilade en del när jag var liten. Inte massor. Men en del.
Av dessa bilresor stod turer fram och tillbaka från Mariestad samt Bohuslän då Släkt™ råkar befinna sig i dessa trakter med omnejd.
Säga vad man vill om att bila långt när man är 5 - 13 år. Man kan tycka att det är skitkul att åka bil och räkna alla vita Saab:ar eller summera registreringsplåtarnas siffror och se om summan blir 21 eller liknande.. Men det blir tråkigt efter ett tag. Då fanns det en .. "lek" .. som jag sysselsatte mig med. Av någon outgrundlig anledning blev jag inte lika trött på den här leken som de andra.
Bilen färdas snabbt framåt längs motorvägen. Vid sidan av vägen står det objekt (läs: träd, lyktstolpe, buske, älg ect.) som kastar en skugga på vägbanan (nej, inte någon vägfrukt. bana som i skridskobana. Inte som vägäpple. Inte banan).
Mitt mål med den här leken var då att se till att bilens samtliga hjul inte kör över skuggan utan att bilen ska hoppa över dessa skuggpartier. Och det var inte så lätt att hela bilen lyfte bara för att det kom en skugga över vägbanans (ännu en gång, ingen frukt), nej nej. Om skuggan bara nådde in över bilens högra sida, skulle bara den högra sidan lyfta och undvika skuggpartiet. Den vänstra kunde glatt fortsätta kramas med betongen.

Jag trodde alltid att jag var ensam om detta, men tydligen är det som sagt vanligare än vad man tror.
Jag skulle vilja samla allt som alla människor tror att de är ensamma om och visa gemene man att alla är lika jävla skogstokiga och vrålknasiga som alla andra. Här ska man inte komma in på något bananskal (frukt den här gången) och tro att man minsann är vanlig och vettig och frisk. Ånä!
Han är lika tokig som kreti och pleti. Insane in the membrane.


/c - design

Kommentarer
Postat av: Cheri

Vad fint det blev- min ska oxå bli så där fin snart.



Ok, jag vågar nog erkänna något som jag tror att jag är ensam om.



Eller?! Jo då, om du menar att alla är lika galna så ska det väl vara ok...



Here I go.



Jag har sedan jag var ganska liten tänkt tanken att jag egentligen är utvecklingsstörd, borttappad, bakom flötet helt enkelt (vilket säkert stämmer till viss grad). Men jag har ju inte varit säker. Jag har då tänkt att mina föräldrar hyr in och betalar människor i min omgivning för att agera som att jag är precis som alla andra för att jag inte ska upptäcka detta. De har alltså hyrt in lärare i skolan, klasskamrater, vänner, arbetsgivare och kollegor. Även pojkvänner, eller snarare "callboys" eftersom de får betalt för att dejta. ;)

Jag berättade detta för dem vid ett tillfäller var på de skrattade och menade att jag var en knäppskalle :)



Om detta är sant innebär det är mina föräldrar har en hel förmögenhet gömd någonstans som de betalar alla "hyror" med.



Who knows...?



Så. Jag tror dock att jag verkligen ÄR ensam om detta.







2008-10-11 @ 15:40:42
URL: http://cheribrundin.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag lekte också den :P

2009-05-26 @ 15:47:19
Postat av: Erik

Sysselsättning under bilresor är intressant. Speciellt när man åker parallellt med en ledning av något slag, (kan till exempel vara då tågräls följer vägen, osv.) Sysselsättningen består i att titta rakt ut genom fönstret och helt enkelt följa ledningen med blicken.



Om man, istället för att se hela den långa ledningen, tänker att man begränsar sitt synfält vågrätt, så man bara fokuserar på en liten del av ledningen hela tiden, uppfattar man en lustig rörelse. Rörelsen uppstår på grund av att ledningen inte är rakt, utan "hänger" mellan stolparna som håller uppe den, och detta är exakt samma rörelse som när man låter en studsboll studsa mot ett golv, endast att hela rörelsen är inverterad. Det ser alltså ut som om ledningen "studsar" upp-och-ner på alla stolpar som svischar förbi. Testa själva och se om ni kan se det!



Huruvida detta ska klassas som underhållande sysselsättning eller om det är någon form av mild hjärntvättning vet jag inte. När man väl börjat är det svårt att sluta!

2009-06-22 @ 03:03:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0