Nostalgi.

Den 20 januari år 2000 registrerade jag mig på en ganska nystartad community på nätet.
Den var turkos och orange i färgerna och var allmänt snutti-pluttig.
Jag blev ganska aktiv där och träffade ganska många vänner via den här communityn. Det första kontakten med den person som skulle bli min första flickvän var just genom den sidan.
På senare år har jag totalt tappat intresset för den och lagt ner min tidigare febrila aktivitet som jag ägnade åt den.
Sidan heter Lunarstorm.se.

Man belönas med ett statussystem beroende på hur aktiv man är på sidan; skriver gästboksinlägg, meddelanden osv. Jag låg etta på topplistan för status i hela Sollentunakommun ett tag - det visar på hur aktiv jag var.

Nu har jag loggat in där igen och läser igenom gamla dagboksinlägg (som nu, för att passa mer in i IT-lingot bland alla hippa kids, har döpts om till blogginlägg) som jag var ganska duktig på att skriva. Jag skrev ganska många och ganska ofta och det är faktiskt ganska kul att läsa (jag hänvisar till tankesättet i mitt föregående blogginlägg (eller "dagboksinlägg" om man ska vara retro..)).
Dubbelparentes? Är det tillåtet?

Jaja, hursomhelst.
Jag hade insett min potential och mina begränsningar redan då:

Ett utdrag ur ett inlägg skrivet 23:43 onsdagen den 7 april 2004:
major diary det blev iafton då. tangentbordet lockade till illdåd och vilken tur att jag är för lat för att ta över världen. annars skulle jag ta över världen. med mitt tangentbord.
då skulle jag tvinga alla att bli lika lata som jag.
för då skulle ingen orka göra revolt och ta över världen.
ungefär som jag är nu.
jag är för lat. fucking lat.

Fantastiskt.
Helt fantastiskt.


/c - third cock from the nun

Kommentarer
Postat av: maria

sluta aldrig aldrig aldrig att skriva christian. du har en talang som sällan skådas hos någon annan. jag skrattar, förundras och minns när jag läser det du skriver. så sluta aldrig.



puaa :)

2008-09-30 @ 11:58:17
URL: http://mariaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0