Skriva.

När man har en blogg så ska man uppdatera den ofta. Man ska skriva om sitt liv, om sina dagar och sina tankar.
Man ska dela med sig av sina åsikter, problem och irritationsmoment i vardagen.
Det spelar ingen roll - allt ska med.
Allt ska man få att bli intressant. För man skriver inte enbart för sig själv - även om många påstår att man bloggar enbart för att; "man vill bevara sina tankar på ett ställe så man kan gå tillbaka om några år och nostalgiskt se tillbaka på hur man störde sig på mammor som gick i bredd med barnvagnar på götgatan eller hur man den 17 juli 2003 inte kunde somna utan skrev en inlägg 03:40 om absolut ingenting".
Man vill skriva något kul, man vill få folk att fastna för ens blogg. Att de ska komma tillbaka flera gånger om, lämna kommentarer eller till och med påpeka att de; "verkligen tycker om hur man skriver" när de träffar en öga mot öga.

Jag känner då att jag inte har särskilt mycket råmaterial för att skriva en blogg.
Det händer inte så mycket för mig här på Kreta.
Jag jobbar lite, sover lite, tittar lite på film osv.

Jag har aldrig varit en sån typ som ligger på en strand och jäser i åtta timmar. Jag blir otroligt rastlös.
Det går tio minuter och sen börjar jag leta efter saker att göra. Och som ni vet så är "saker att leka med eller göra saker av" rätt begränsade på en strand. Jag har då och då grävt en grop, några gånger jag har staplat stenar på varandra för att göra små torn runt min solstol, fått för mig att jag ska borsta bort varenda litet sandkorn som har fastnat på mina blöta fötter när jag sprang från havet till solstolen (ja, man måste springa för att inte totalt bränna upp fotsulorna. Det är faktiskt ganska kul när man ligger på stranden. Att se vuxna damer och herrar ta mot till sig när de kommer upp ur vattnet för att sedan springa för sitt liv från strandkanten till den enda säkra plats på stranden - solstolen. Helst kryssar de mellan skuggpartier och kanske till och med stannar upp där en stund för att låta fötterna vila. Vuxna människor som springer är kul. Men oj vilken lång parentes det här blev. Var var jag nu?).
Jo, jag tyckte det var tråkigt att sola. Så det finns inte så mycket annat att göra på sin enda lediga dag i veckan. Ibland hyr man som sagt film, ett fåtal gånger beger man sig ut och tar en fika.

Som ni förstår så går det inte riktigt att bygga en vettig och innehållsrik blogg på det här. Det är därför jag inte får ur mig så många inlägg. Det är lite trist. Förhoppningsvis får jag lite mer att skriva om när jag kommer hem till Sverige.

Då kan jag klaga på damer i bredd på götgatan, folk som beter sig konstigt på pendeltågen, Stockholms personlighetslösa, pretentiösa befolkning som tror att så fort man pratar med någon som man inte känner så är man antingen galen eller från Göteborg. Vem vet? Det kanske blir en kul blogg. Eller bara massa klagerier (nytt ord igen). Men åtminstonde lite mer att läsa.


/c - vad är en bal på slottet?

Kommentarer
Postat av: Ella

HAHA! Du skrev just ner exakt mina tankar om hela "bloggsfären", för det är väl det vi har nu va? Ett eget litet universum där allt kretsar kring hög besöksstatistik och Blondinbellas senaste modetips?

Om jag skulle vara någon planet i detta solsystem skulle jag vara Zedna. Nykomlingen som inte passar in, men trots allt kretsar omkring där, så långt bort ifrån modebloggarna som möjligt...

2008-09-08 @ 13:39:05
URL: http://ellabellaswe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0