Snor.

Usch och fy.

Jag tänkte precis skriva lite om hur jag mår, att det är synd om mig för att jag är sjuk osv.
Precis när jag skrev "Usch och fy" började jag hosta och hostade då upp lite grönbrunt slem från långt ner i halsen(™?) som jag var tvungen att gå och spotta ut. Det förklarar nog lite hur jag mår.
Men eftersom jag är kille så mår jag ännu sämre än normalt. Vi killar blir alltid som små pojkar när vi blir sjuka. Som tur är blir jag sällan sjuk. Det händer några gånger per år men när det väl händer blir jag dödligt sjuk och jag sträcker skakigt ut min hand till personen som sitter bredvid mig på sängen och säger; "Ta hand om lilla Timmy åt mig. Säg att jag älskar honom. Jag kommer nog inte klara det här. Make sure that the farm stays within the family.". Eller något i den stilen. Trots att jag bara är lite förkyld.

Jag har märkt att när man skriver blogg så skriver man ordet "jag" ganska mycket. Det känns nästan lite löjligt. Jag kanske ska göra så som Dimitri Martin säger. Jag ska börja skriva bloggen i femteperson. Inte första eller tredje. Femte. Varje mening ska då börja med "Jag hörde från en kille som berättade för någon annan att..".

Nu är telefonerna i gång, jag är på jobbet, och jag längtar hem till att få börja mitt nya arbete.
Det ska bli så kul, så kul.
Men först är det 27 dagar kvar på det här stället. SEN så..


/c - kräkhosta

Kommentarer
Postat av: maria

lilla sjuklingen!

det här med grönbrunslem från långt ner i halsen låter ju sannerligen allt annat än angenämt. och nere i värmen dessutom. hu, jag är inte ett dugg avundsjuk.



en annan sitter i ett soligt uppsala, på balkongen, och pluggar. litterära föreställningsvärldar och barn som utforskar det mänskliga tänkandet får mig att bli alldeles rosig om kinderna av upphetsning.



saknar dig, hör av dig när du är tillbaka på höstens planet.



stor kram

2008-09-04 @ 12:37:17
URL: http://mariaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0