Träffsäker förklaring.

Många gäster försöker vara fyndiga med sädär jätterolig pappahumor. Ofta försöker de med den där gamla klassikern; "Finns det svenskt kaffe på hotellet?". Den kan ju aldrig slå fel, inte sant?

En person på ett av de forum jag är aktiv i skrev den mest träffande kommentaren om de som reser från Arlanda:
"arlandagäster är de som i bussen frågar om det finns decaff soyalattemacciato med biscotti på hotellet"

För att sno favorituttrycket från kommentarerna på tjuvlyssnat.se; "Klockrent.".



I övrigt har jag inte bloggat på ett tag.
Jag har inget att skriva. Det är tomt. Det händer inget här.

Hösten har kommit till Kreta. Regn och rusk, blåsigt och mörkt.
Eller, ja.. det är ju fortfarande över +20°C ute.. men ändå.
Det är kolsvart vid 19:45 och igår regnade det riktigt mycket.
Det känns nästan som Sverige.

Det som dock är ganska underhållande är alla turister som är på semester.
"Jag är utomlands. Jag är på semester. Jag har inte haft schå'rts och t-shört(sic) på mig på bautalänge. Jag ska banne mig ha det. Även om solen inte skiner, det duggar lite, det blåser och temperaturen ligger och joddlar på 20-strecket."
Jag själv drar på mig jeans, långärmad tröja och har med mig en jacka för säkerhetsskull. Det är ju kallt.

Om man inte räknar med idag har jag åtta arbetsdagar kvar till jag åker härifrån. Fantastiskt. Underbart. Himmelskt. Superbt. Hurra. "Höhö.. ha' den äran".


/c - "Hörru Majsan, ta med dig Giraffen så går vi på Tonga-Tonga": En klassiker som aldrig slår fel.

Kommentarer
Postat av: Cheri

"Ra-ta-ta-ta-taa"

2008-09-24 @ 13:33:43
URL: http://cheribrundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0