Supercalifragilisticexpialidocious.

Super- "över", cali- "skönhet", fragilistic- "delikat", expiali- "gottgöra", docious- "bildningsbar", sammantaget betyder det ungefär "Gottgör för extrem och delikat skönhet med att vara högst bildningsbar". Detta är ett perfekt ord för Mary Poppins att använda då hon tycker sig själv vara otroligt vacker men också extremt intelligent.

(wiki som källa.)



Förra veckan tankade jag hem (sorry, Henrik) filmen Mary Poppins från 1964.
..eller.. jag laddade inte hem den direkt från året 1964.. men.. ja.. ni förstår.
Just nu sitter jag och tittar på den och har ett litet nostalgiskt moment.
Jag har även insett att Julie Andrews i rollen som ms. Poppins är ganska snygg. Hon är (för att ännu en gång låna ett ord från engelskan) ganska så cheeky. I like it.
I'd hit that, som man säger.

Jag har även, efter tips från min syster, fått erfara att det är olika smak på de olika färgerna i Nonstop. Det visste jag inte innan. Dock tycker jag att Neverstop (de som bara är bruna) är godare. De kan jag äta mig mätt på.

Mary Poppins med Neverstop på.
Där har vi något.
Mums..

/c - tennis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0